02 kwietnia 2012

Certyfikacje SQL 2012

Jestem kojarzony z Exchange Serverem, bo o nim najwięcej piszę i najczęściej wdrażam (wczoraj po raz 6 zostałem MVP w kategorii Exchange Server), ale często zajmuję się również innymi produktami infrastrukturalnymi. Produkty z grupy System Center czy Sharepoint nie mogłyby działać poprawnie bez dobrego silnika bazodanowego w tle. Gartner twierdzi, że ilość informacji, gromadzonych w skali światowej rośnie w rocznym tempie co najmniej o 59%, z czego 15% to dane ustrukturyzowane, a pojawiają się również nowe typy danych. Nowy produkt Microsoftu – SQL Server 2012 ma stawić czoło tym wyzwaniom, również ułatwiając firmom tworzenie chmur obliczeniowych.

Patrząc na powyższe tempo wzrostu można zauważyć, że w najbliższej dekadzie ilość danych wzrośnie 44 razy, a ilość ITPro’sów zaledwie 1,4 raza. Czyli większość z nas w mniejszym lub większym zakresie będzie musiała zostać administratorami serwerów SQL. Oczywiście w tym celu dobrze jest mieć certyfikaty, potwierdzające nasze kompetencje w danym obszarze. Pisałem ostatnio o beta wersjach egzaminów z SQL 2012 i chociaż część z nich jest jak dla mnie za bardzo developerska, to na pewno do kilku administracyjnych spróbuję podejść (dostałem zaproszenie). Niezależnie od tego, APN Promise organizuje w maju konferencję dla klientów dotyczącą nowości w SQL 2012, na którą serdecznie zapraszam. Szczegóły już wkrótce.

Brak komentarzy: