08 listopada 2008

TechEd EMEA ITPro w Barcelonie

W poniedziałek 3 listopada zaczęła się w Barcelonie konferencja TechEd EMEA. Do piątku trwa część dla specjalistów IT, w przyszłym tygodniu nasze miejsce zajmą developerzy. W tym roku miałem przyjemność występować w roli eksperta dziedzinowego Ask The Expert na stoisku Unified Communication. W tym roku dział Ask The Expert powiększył się znacznie w stosunku do roku ubiegłego i zajął większą część hali wystawowej - w zasadzie wszystko co widać na zdjęciu, oprócz stoiska HP na pierwszym planie. Ilość wystawców jakby mniejsza, brakowało mi też kilku dużych firm (EMC, Symantec, Oracle, Quest), do których obecności na TechEdzie część osób zdążyła się przyzwyczaić. No cóż, światowy kryzys... Dużo firm prezentowało rozszerzenia dla Sharepointa lub do migracji danych ze starszej wersji do aktualnej czy też z innych produktów. Prezentowane były również rozszerzenia funkcjonalne dla produktów z linii System Center. No i oczywiście wirtualizacja... Przede wszystkim w wykonaniu wielkiej trójki partnerów premiery Windows 2008 - Dell, HP, Intel.

ATE-panorama

Chwilami tłok na naszym stoisku był bardzo duży. Oprócz pytań o konfigurację serwerów Exchange i problemy z OCS-em 2007, dużym zainteresowaniem cieszyły się zainstalowane serwery OCS 2007 R2 Beta, które razem z podłączonymi telefonami pozwalały zobaczyć nowe cechy funkcjonalne produktu. Na stoisku porad udzielali MVP Exchange i OCS, a także pracownicy grup produktowych Unified Communications, co było źródłem cennych informacji również dla nas. W czwartek mieliśmy zamknięte sesje dla MVP, na których omawiane były nowe funkcje w Exchange 14. Niestety informacje te będą musiały jeszcze poczekać kilka miesięcy na publiczną prezentację. Jedyne czego możemy być pewni to zmian. Oczywiście na lepsze.smile_teeth

TechEd to przede wszystkim ciekawe sesje techniczne. Ze względu na ograniczone możliwości wyboru (godziny dyżurów na stoisku) nie udało mi się zobaczyć wszystkich sesji, jakie mnie interesowały, ale i tak zobaczyłem sporo. Głównie skupiłem się na prezentacjach funkcjonalności OCS 2007 R2 i sposobach migracji oraz zajrzałem na kilka ciekawych sesji z Exchange i Security. Niestety nie udało mi się dotrzeć na żadne sesje z Windows 2008 R2, o którym również było prezentowanych sporo informacji.

Udało mi się również zajrzeć do Laboratorium, gdzie można było poznać trochę lepiej niektóre produkty. Niestety, laby były przygotowane na Virtual PC 2007, a maszyny nie należały do demonów prędkości, ale i tak było ciekawie. Ilość stanowisk była imponująca, jak widać na zdjęciu. Koledzy trenerzy mieli sporo roboty.

HOL

Podsumowując, konferencja była ciekawa, troszkę skromniejsza niż poprzednie i bez spektakularnych premier. Niestety, w odróżnieniu od uczestników konferencji PDC i HEC nie dostaliśmy wersji Beta systemu Windows 7.

Za rok konferencja ma być w Berlinie, więc może dotrze na nią trochę więcej osób z Polski.

Brak komentarzy: