13 listopada 2010

Instalacja certyfikatu SSL z własnego CA na Windows Phone 7

Od kilku dni jestem posiadaczem telefonu LG E900, dopiero dzisiaj jednak znalazłem czas na jego skonfigurowanie. Nie przyglądałem się wcześniej nowej wersji systemu (korzystałem z Windows Mobile 6.1/6.5), więc kilka rzeczy w Windows Phone 7 zaskoczyło mnie. Integracja z pecetem/notebookiem poprzez oprogramowanie Zune zamiast Windows Mobile Device Center? Trochę dziwne, ale i tak WMDC w Windows 7 x64 nie rozpoznaje mojego Outlooka 2010 x64, więc może to i lepiej? Konfiguracja kilku różnych skrzynek pocztowych – super, ale podstawowy problem, jaki od razu się pojawił, to certyfikat mojego Exchange 2010, który wystawiony jest przez wewnętrzny urząd certyfikacyjny. W poprzednich wersjach systemu było to proste – skopiowanie pliku z certyfikatem, kliknięcie na pliku z rozszerzeniem .cer i zainstalowanie certyfikatu. W Windows Phone 7 jednak nie znalazłem sposobu, jak skopiować plik z komputera w prosty sposób. Oczywiście problem można obejść na dwa sposoby:

  • mając wyeksportowany certyfikat urzędu, dodać go jako załącznik do maila i wysłać na inną skrzynkę, która jest skonfigurowana na telefonie (w ostateczności skonfigurować jakąś skrzynkę tymczasową) - How to Install Custom SSL Certificates on Windows Phone 7.
  • opublikować plik z certyfikatem urzędu na stronie webowej swojej firmy i przekazać współpracownikom odnośnik do pliku.

W przypadku pojedynczej osoby pierwsza metoda jest wystarczająca, chociaż trzeba pamiętać o tym, że niektóre systemy antyspamowe traktują pliki .cer jako niebezpieczne (np. Outlook automatycznie blokuje załączniki tego typu).

W przypadku wielu telefonów, przygotowanie odpowiedniej strony, z której można w prosty sposób pobrać odpowiedni certyfikat na pewno będzie bardziej efektywne.

4 komentarze:

d0m3l pisze...

A gdzie kupowałeś telefonik? Bo moj preorder w Vobis jeszcze się nie pojawił :(

Pepugmaster pisze...

Jestem szczęśliwym (?) testerem LG E900

d0m3l pisze...

jeden z perków partnerskich czy MVP?

Pepugmaster pisze...

Mam sprawdzać, czy poprawnie współpracuje z Ex2010 ;)