13 listopada 2013

Wykorzystanie karmazynowego kanału do rozwiązywania problemów z Exchange 2013

Ale o co chodzi zapytacie? Sam byłem zaskoczony, kiedy po raz pierwszy spotkałem się z tym określeniem. Jednak pomimo nietypowej nazwy wygląda to całkiem przyjaźnie. Crimson channel event logging, to po prostu drugi obszar logów w systemie Windows – oprócz znanych od dawien dawna logów systemu Windows (System, Security i Application) od Windows 2008 można znaleźć w Event Viewerze kategorię logów Applications and Services, określane przez Microsoft właśnie jako ‘karmazynowy kanał’.

image

W Exchange 2013 obszar ten jest mocno rozbudowany, szczególnie w obszarze aktywnego monitorowania i dostępności usług (Managed Availability) – trochę informacji na ten temat niedawno publikowałem na tym blogu, ale MA to rozbudowany temat. Kilka artykułów, pokazujących jak wykorzystać tę funkcjonalność można znaleźć na blogu grupy produktowej, szczególnie polecam artykuły:

Ogólnie logi aplikacyjne i serwisowe dzielą sie na cztery grupy - Admin, Operational, Analytic oraz Debug. Do rozwiązywania problemów szczególnie przydatne są logi operacyjne i administracyjne (jeżeli istnieją dla danej funkcjonalności), chociaż informacje w nich zawarte nie zawsze są prezentowane w sposób przejrzysty i zrozumiały. Na listopadowym spotkaniu PEPUG chciałbym nieco przybliżyć ten temat, serdecznie zapraszam na spotkanie. Teraz tylko sygnalizuję temat, ale mam nadzieję, że uda mi się znaleźć trochę czasu, żeby opisać kilka przykładowych scenariuszy diagnozowania problemów.

Brak komentarzy: