Virtual Study

20 października 2009

Znikające foldery pocztowe

Niedawno, po kilku zmianach w firmowym systemie poczty i rozpoczęciu testów Outlooka 2010 Tech Preview x64 ze zdziwieniem zauważyłem brak skrzynki odbiorczej i jednego z założonych przez siebie folderów. Co ciekawe maile były widoczne, tylko folderów nie było widać, zarówno w Outlooku jak i poprzez OWA.

Na szczęście, okazało się, że niedawno pojawiła się 64-bitowa wersja MFCMAPI.exe (od kilku miesięcy to narzędzie, zamiast na stronie Microsoftu, jest dostępne na witrynie Codeplex). Aktualna wersja z września 2009, o numerze 6.0.0.1015, bardzo ładnie współpracuje z Outlook 2010.

Procedura, przywracająca widoczność folderów, opisana jest w artykule http://support.microsoft.com/kb/924226, jest prosta do realizacji. Zacytuję ją poniżej uzupełniając o obrazki, bo nie każdy może znaleźć artykuł, a może to być przydatne:

  1. Uruchamiamy MFCMAPI i klikamy OK, żeby zamknąć okno podpowiedzi.

image

  1. Z menu Session, wybieramy Log On and Display Store Table.
  2. Wybieramy profil Outlooka, wykorzystywany do połączenia z Exchange, zatwierdzamy OK, jeżeli trzeba podając konto i hasło logowania.
  3. Pojawi się lista skrzynek/plików użytkownika podpiętych pod profil, musimy wybrać skrzynkę Exchange (na rysunku widać również skrzynkę POP3 i plik PST).

image

  1. Po dwumlasku (przypomniało mi się ostatnio to zabawne tłumaczenie z lat młodzieńczych myszy) na skrzynce otworzy się jej zawartość w nowym oknie.
  2. Po rozwinięciu folderu Root znajdujemy folder główny skrzynki pocztowej i również go rozwijamy.

image

  1. Znajdujemy niewidoczny folder i znajdujemy niewidoczny folder – w moim przypadku była to Skrzynka Odbiorcza.
  2. W prawym oknie odszukujemy atrybut PR_ATTR_HIDDEN  (może mieć wartość T lub F - T oznacza, że folder jest ukryty).
  3. Klikamy dwukrotnie na atrybucie PR_ATTR_HIDDEN i odznaczamy pole wyboru "Boolean". Zatwierdzamy OK.

image

  1. Zamykamy MFCMAPI i po sprawdzeniu, czy nie wisi nam gdzieś sesja Outlooka (najprościej zrestartować peceta), uruchamiamy Outlooka. Po zsynchronizowaniu pliku OST z serwerem folder powinien być poprawnie widoczny.

Brak komentarzy: