02 stycznia 2021

Podsumowanie roku 2020

"O roku ów! kto ciebie widział w naszym kraju!" jak pisał kiedyś wieszcz Adam. Rok 2020 był bardzo specyficzny dla wszystkich przez pandemię, ale to truizm. Dla mnie był na pewno szczególny, ze względu na 50 urodziny, 25 rocznicę ślubu i 18 urodziny młodszej córki. Niestety, właśnie pandemia nieco pokrzyżowała plany dotyczące świętowania tych rocznic. Podobnie z planami wyjazdowymi. Udało mi się co prawda wybrać z rodziną w ferie zimowe do Rzymu, ale inne plany wyjazdowe się posypały. Z 12 miesięcy większość czasu spędziłem na pracy zdalnej, więc kolejne miesiące od połowy marca do końca roku zlały mi się w jeden ciąg, ale warto parę rzeczy podsumować.

Udało mi się zdać kilka egzaminów Microsoft, chociaż niestety mniej niż bym chciał, ale nadmiar pracy trochę utrudniał przygotowanie do egzaminów. Poprowadziłem również kilka sesji na konferencjach (lub byłem moderatorem dyskusji) i kilka szkoleń, niektóre nawet zagościły na stałe:

Administracja platformą Office 365 dla nauczycieli - 

https://youtu.be/KFbOdIINdZ8

Expert Summit 2020 https://www.youtube.com/watch?v=LI4SzKN2rvo

Akademia cyfrowego Administratora Office 365 https://www.youtube.com/watch?v=5LuITtJ2srs

Muszę również wspomnieć o dwóch istotnych dla mnie kwestiach. Po pierwsze od początku zdalnego nauczania w Polsce starałem się wspierać szkolnictwo. Co prawna nie miałem tak spektakularnych wyników jak Mariusz Kędziora, ale przeprowadziłem czy też pomogłem we wdrożeniu Office 365 w kilkunastu placówkach edukacyjnych, przeprowadziłem również kilka szkoleń online dla nauczycieli (wszystko to w wolnym czasie). Starałem się również pomagać poprzez porady na grupach Facebook'owych i posty na tym blogu.

Zmieniłem również pracę, pozostając nadal w sektorze bankowym. Można powiedzieć, że zmiana pracy w tak trudnych czasach to wyzwanie, jednak nadal czuję potrzebę nowych wyzwań i rozwoju, więc skorzystałem z ciekawej możliwości.

Co przyniesie Nowy Rok? Mam nadzieję, że kolejne ciekawe projekty i możliwość dalszego rozwoju zawodowego. Microsoft ma wprowadzić w drugiej połowie roku nowe wersje serwerów Exchange, Sharepoint i Skype for Business, pomimo tego, że krążyło w ostatnich latach wiele pogłosek o wycofaniu tych produktów. Na pewno będą również rozwijane produkty chmurowe. Mam nadzieję również, że w tym roku po zaszczepieniu będzie znowu można uczestniczyć w stacjonarnych konferencjach. Konferencje online są świetne, jednak możliwość spotkania z kolegami i specjalistami z branży jest bardzo ważna.

Brak komentarzy: