04 sierpnia 2017

Problem z nowym klientem Skype for Business

Dobrze mieć aktualną wersję Office, jednak czasem zdarzają się problemy. Ostatnio została wydana paczka poprawek dla Office CTR (czyli aktualizowanego z tenantem Office 365), SFB Client Version 16.0.8326.2052, która niestety po wylogowaniu wyglądała dosyć nieciekawie (pierwszy rysunek).
SfB po wylogowaniu
Rys. 1 Pusty klient SfB
Rys. 2 Ponowne logowanie
































Jedyna możliwość zalogowania to z poziomu pasku statusu prawoklik na ikonie SfB i kliknięcie "Zaloguj" (rysunek 2). Niestety, nie mamy dostępu do opcji zmiany konta, czyli masakra.
Zespół produktowy pracuje na rozwiązaniem problemu i mam nadzieję, że szybko znajdzie rozwiązanie, ale co zrobić jak już mamy problematyczną aktualizację? Odinstalować cały Office? Ponowna instalacja wgra tą samą wersję, więc jedyne wyjście to zmienić kanał dystrybucyjny z jakiego korzystamy (wczesny, normalny, opóźniony). Żeby nie grzebać po ustawieniach globalnych tenanta można zmienić to poprzez GPO, korzystając z ustawień szablonu Office 2016, najszybciej jednak zmienimy konfigurację poprzez klucz w rejestrze.
W tym celu musimy utworzyć klucz (jeżeli go nie mamy) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\office\16.0\common\officeupdate i w nim definiujemy wartość updatebranch typu REG_SZ. I podajemy odpowiednią wartość:
  • Insiderfast
  • FirstReleaseCurrent
  • Current
  • Validation
  • Business
Kanałem z najstarszą wersją poprawek jest Business, więc najlepiej użyć tej wartości.
Zmiana kanału aktualizacji poprawek Office
Rys. 3 Wartość klucza zmiany kanału aktualizacji












Teraz wystarczy tylko we właściwościach konta innej aplikacji (np. Outlooka) kliknąć w przycisk aktualizacji poprawek i po chwili nasz Office wgra starszą wersję poprawek.

Brak komentarzy: